O nas
Wżadze
Galeria
Organizujemy
Kontakt
Dożżcz do nas!
Najbliższe imprezy
 
27 Rajd Warmiński - TOYOTA 2024
Memoriał Anny Wasilewskiej 
 
RO + SKJS 
 

Olsztyn
22 - 23 czerwiec 2024
 

Sponsorzy
Województwo Warmiżsko-Mazurskie
Warmiżski Bank Spóżdzielczy
Miasto Olsztyn
Powiat Olsztyżski
Gmina żwiżtki
Gmina Jonkowo
Manor Hotel
Regeneracja Olsztyn

Aktualności

Kurp najlepszy na Warmii

   

    Co może łączyć Marcina Kurpa, Piotra Lewandowskiego i Automobilklub Warmiński?Oczywiście 15 Rajd Warmiński 2012! To właśnie najszybszy kierowca, autor spektakularnego wypadku oraz organizator 15 edycji szutrowego rajdu na drogach podolsztyńskich gmin.

     15 Rajd Warmiński 2012 jako 3 runda Szuter Cup tradycyjnie już rozpoczął się w piątkowe popołudnie Rally Sprintem - Prologiem na bieżni olsztyńskiego stadionu. Rywalizację rozpoczęły polskie Fiaty 126 p. Kto spodziewał się wolnych przejazdów w ich wykonaniu na pewno pozytywnie się rozczarował. Pełne „boki” na wirażach i dość żwawe tempo ich przejazdu przysporzyły im wiele gromkich braw wśród licznej publiczności. Każdy kolejny wyścig dostarczał gorących emocji. Przemek Kastyak w tylno napędowym BMW udowadniał, że napęd RWD jest najefektowniejszy. Zderzenie Hondy z Subaru wprowadziło kibiców w euforię, ale Michałowi Malkiewiczowi przysporzyło pracy na długie wieczorne godziny aby jego Honda mogła wyjechać na trasę rajdu następnego dnia rano. Zgodnie z oczekiwaniami najszybsze przejazdy zaserwowali kierowcy klasy 2. Najszybszym na prologu i zdobywcą Pucharu Prezydenta Olsztyna okazał się Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją przed Krzysztofem Janiszem z Pawłem Raczakiem, obaj za kierownicą Subaru. Podium uzupełnił Szymon Ruta pilotowany przez Sebastiana Rozwadowskiego w Peugeocie 207 s 2000.

     Dużą atrakcją Prologu był przejazd zabytkowych samochodów na codzień stojących w garażach ich olsztyńskich właścicieli.

     Pierwszy odcinek specjalny przyniósł wiele emocji. Tomasz Kuchar w swoim Subaru ścinając słup elektryczny pozbawił prądu okolicznych mieszkańców. Jednak to Piotr Lewandowski „LEWY” jadąc wspólnie z Marcinem Przybylskim po błędzie podczas cięcia jednego z zakrętów stali się autorami najpoważniejszego wypadku. Ich Subaru zostało doszczętnie rozbite. Załoga trafiła do szpitala, gdzie okazało się że Marcina bark nie wytrzymał i „złamał się”.

     Liderem rajdu od pierwszego OS-u był Marcin Kurp z Arkiem Pogorzelskiem w Hondzie Civic. Załoga Automobilklubu Warmińskiego skutecznie odpierała ataki Adriana Chwietczuka z Marcinem Hinzem w Peugeocie 206. Tylko Przemysław Kastyak z Januszem Leszkiem w BMW potrafili podróżować po odcinkach tempem zbliżonym do najszybszych i do 2 miejsca na koniec rywalizacji stracili 1 sekundę.

     Klasa 2 najszybszych samochodów i kierowców, którzy licznie stawili się na starcie w ramach szutrowego rozjeżdżenia się przed zbliżającą się rundą mistrzostw Europy, nie była klasyfikowana w generalce. Najszybszym w tej klasie okazał się w nowym dla siebie samochodzie Zbigniew Staniszewski z Radosławem Korzeniewskim w Peugeocie 207 S2000. Pokonał on Krzysztofa Hołowczyca z Łukaszem Kurzeją w Subaru i Tomasza Kuchara z Danielem Dymurskim również w Subaru.

     W klasie RD wystartowało 5 zawodników. Tylko 2 samochody okazały się przygotowane w sposób gwarantujący osiągnięcie mety. Rywalizację w tej klasie wygrał Konrad Dudziński z Mateuszem Kułakowski w Mazdzie 323 przed pechowcami z Prologu Michałem Malkiewiczem z Krzysztofem Mówińskim w Hondzie.

 

Galeria zdjęc Adriana Banacha

https://picasaweb.google.com/100032903620752178880/PiekneklasykiPlNaRajdzieWarminskim 
https://picasaweb.google.com/100032903620752178880/RajdWarminskiProlog
https://picasaweb.google.com/100032903620752178880/RajdWarminskiOesy

 


<< Powrót
Odwiedziżo nas osób
Edycja | Administracja